מיקי שחם מביא את סיפורו של: סיפור מטופל של דיוויד קננברג, בן 54, טרשת נפוצה

מיקי שחם מביא את סיפורו של: סיפור מטופל של דיוויד קננברג, בן 54, טרשת נפוצה

מיקי שחם

שנת לידה: 1954
מקצוע: נהג משא
מצב משפחתי: נשוי
מחלה מטופלת: טרשת נפוצה

הרביעי ביולי, 2001

צפינו בזיקוקים של הרביעי ביולי, 2001 כאשר הבחנתי לראשונה שמשהו לא היה בסדר אצלי. ישבתי עם רגליי משולבות וכאשר הפרדתי אותם בשנית, לא הרגשתי דבר בירך שלי וזה לא נעלם ורק המשיך לעבר הברך בשבועות העוקבים. איבדתי תחושה בשני רגליים, היית יכולה לדקור אותי עם מחט ברגל ולא הייתי מרגיש את זה. מאז הבעיות החמירו, אשתי ואני יצרנו קשר עם הרופא באוגוסט 2001, אבל הוא לא יכל לתת אבחנה חד משמעית. היה זה רק כשחזרתי לאופטלמולוג שלי לבדיקה והזכרתי את הבעיה הנוכחית שלי, שהוא הזכיר לי על בעיה בעיניים שדיווחתי במרץ של אותה שנה. אז הייתה לי עין מטושטשת במקצת, כאילו הסתכלתי מתחת למים ולא יכולתי להתמקד כהלכה. הוא שילב את השתיים ושלח אותי לנוירולוג שיבדוק אותי ספציפית עבור טרשת נפוצה. הנוירולוג ביקש בדיקת MRI, אשר לא הראתה פגיעות, הוא בדק את הרפלקסים שלי ועשה לי בדיקת עמוד שדרה אשר אישרה את הימצאותה של טרשת נפוצה. בשלב זה הרגליים שלי נהיו כל כך הדוקות שזה היה בלתי נסבל. תחילה נתנו לי סטרואידים, לאחר מכן בטסטרון ונשארתי עם התרופה הזאת למשך 7 שנים. למרבה המזל המצב שלי נראה כי הוא לא מתקדם, והייתי על תרופות וחזרתי כל שנה לבדיקה.

בתחילת 2008 התחלתי לאבד את שווי המשקל שלי לעיתים קרובות יותר, הייתי צריך לתפוס את עצמי, אבל לעולם לא נפלתי. נהגתי במשאית ולפעמים נהיה קשה עבורי לעלות לתא הנהג. במהלך השנים אשתי ג'נט חקרה לגבי טיפולים רפואיים חדשים עבור טרשת נפוצה והגיעה לרעיון לנסות טיפול בתאי גזע בוגרים שבתקווה ישפרו את מצבי.

טיפול בעזרת תאי גזע

הטיול שלנו לקולון בשבוע הראשון של ספטמבר 2008 היה מצוין. כזרים גרמו לנו להרגיש מאוד מוזמנים על ידי צוות Xcell-Center. ציפיתי שהוצאת מח העצם תכאיב, אבל היא הייתה בסדר. תאי הגזע הופרדו ממח העצם שלי והוזרקו מחדש יומיים לאחר מכן ישירות לתוך נוזל עמוד השדרה שלי באמצעות דיקור מותני. לאחר הדיקור המותני הבחנתי בכאב ראש קטן ונרגעתי בחדרי שבבית המלון למשך כמה שעות. למחרת הרגשתי טוב מספיק שיצאנו לבקר בקתדרלת קולון ובמקומות אחרים ונהנינו מאוד.

תוצאות

שבועיים וחצי לאחר ההשתלה הבחנתי בכאב חד במידת מה בכף הרגל שלי שלאחר מכן נעלם. במהלך השבועות העוקבים התחושה והניידות החלו לחזור לאט לאט (לא הייתה לי תחושה נורמאלית בכפות הרגליים וברגליים שלי למשך שבע שנים). כעת עברו כמעט 8 שבועות, אני יכול להרגיש את השרירים שלי זזים וכאב קל מפעם לפעם. נראה לי שהכאב שאני חווה מעיד על שינוי ושיפור. שחזרתי ניידות מלאה ברגליים שלי מתחת לברך. הרגליים שלי מרגישות קלות יותר והצרות שנותרה הינה מינורית במיוחד. יש לי טווח תנועה בקרסוליים שוב. אני יכול להרגיש את הדשא מתחת לרגליים שלי. איזו הרגשה טובה לאחר 7 שנים! אימא שלי מאוד מאושרת לגבי השיפור במצבי, היא בוכה כשהיא מתקשרת לבדוק את ההתקדמות השבועית שלי.

אני מקבל הרבה שאלות מכל מי שאני מדבר איתו לגבי הטיפול בעזרת תאי גזע בוגרים. כמה זמן זה יחזיק? האם זה ימשיך להתרפא? האם זה ירפא אזורים אחרים שלא קשורים לטרשת נפוצה? אני לא יודע, אבל השיפור שראיתי עד כה היה מעולה. זה באמת קשה לא להיות מדוכא כשאתה לוקה בטרשת נפוצה, אך הגישה שלי השתנתה לאחרונה. תמיד ניסיתי להישאר חיובי, אבל אשתי החלה להבחין בשינויים. כל יום אני מתעורר ומרגיש מעולה, אני הרבה יותר דברני ויש לי הרבה יותר אנרגיה. לעולם לא סווגתי כמקרה מתקדם ולא היו לי פגיעות במוח. אני באמת שמח שעליתי על הטרשת הנפוצה בזמן הנכון. לאחר כל כך הרבה שיפור, אני נוטה להיות לא סובלני קצת. כפי שהדברים מתקדמים עבורי, אני מצפה להתאוששות מלאה.

המסקנה שלי

התקווה שלי היא שככל שיותר מטופלים יטופלו בחו"ל כך מהר יותר המחקרים בארה"ב יתקדמו. הנוירולוג שלי בבית לא מצפה שסוג הפרוצדורה שעברתי בXcell-Center לטרשת הנפוצה תיעשה בארה"ב בחמש-שבע שנים הבאות. אני לבטח אפיץ את השמועה כמה שאני יכול.

טיפול שני ועדכון התקדמות

הערה – לאחר שנה בערך, התסמינים של מר קננברג החלו לחזור ומצבו חזר כמעט למצב שבו היה לפני הטיפול הראשון. הוא חזר לטיפול שני במהלך השבוע הראשון של פברואר, 2010. מתחת הוא דו"ח התקדמות קצר שנשלח אלינו בערך שלושה חודשים מאוחר יותר מאשתו של מר קננברג, ג'נט.

מאת: ג'נט קננברג [כתובת הדוא"ל נערכה מטעמי פרטיות]
נשלח: יום שישי, 07 במאי, 2010 10:46
אל: ג'יי לנר, Xcell Center
נושא: תגובה: עדכון על דייב

שלום ג'יי,

מצטערת על העיכוב בתגובות שלנו. טיפלתי בדייב. הוא היה חולה כבר שבועיים כמעט. חשבתי שהיו לו אבנים בכליות אבל העקשן מסרב ללכת לרופא!!! אומר שהוא מרגיש טוב יותר אז למה ללכת?

הוא מתחיל להרגיש שינויים קטנים. שווי המשקל שלו חזר לשמונים אחוז. עדיין צריך את מקל ההליכה לעיתים. הרגליים מרגישות קלות יותר. השיער שלו הסתלסל בקצה ראשו (לפני שנתיים לא היה לו שיער). הוא לא הרגיש את הכאב בעצבים כמו פעם שעברה (שנקרא הכאב הטוב). הוא אומר שזה מוקדם מדי. קיוויתי שבגלל שהוא עשה זאת בעבר שזה יעבוד מהר יותר הפעם. אני מניחה שזה לא עובד ככה.

הזיכרון המרחבי שלו השתפר. אני לא רואה אותו חסר הבעה לעיתים קרובות מדי. הוא עדיין שוכח הרבה לפעמים. אני אומרת לו משהו ולאחר מכן הוא שואל אותי משהו שכבר אמרתי לו.

חוש ההומור שלו חוזר, התגעגעתי אליו כל כך! הוא מחייך יותר.

דייב ואני מעריכים את X-Cell Center ואת כל אנשי הצוות בגלל הטיול האחרון הזה.

תודה רבה לכם

ג'נט קננברג.

לפי מיקי שחם, ביוקורד בע"מ – בנק החיים, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע”מ – בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים – בפרט.

מיקי שחם, בעלי חברת ביוקורד,  פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן – הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

  • השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
  • סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
    • טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות ביוקורד בע”מ – בנק החיים, בלבד.

 

כתיבת תגובה