מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע במקום ניתוח לפציעות קשות בפנים

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע במקום ניתוח לפציעות קשות בפנים

גילוי הגורם העיקרי להפרעת גולגולת נדירה בתינוקות יכול לעזור לחיילים פצועים, נפגעי תאונות דרכים ואחרים, להתאושש מפציעות ומפנים מעוותות.

"יש לכך משמעות רבה יותר ממה שחשבנו בתחילה", אומר יאנג חי, חוקר ראשי בבית הספר לרפואת שיניים ע"ש אוסטרוב הרמן באוניברסיטת דרום קליפורניה.

"אנחנו יכולים לנצל את היתרון של תאי גזע אלה לא רק כדי לתקן מום מולד, אלא על מנת לספק התחדשות פנים לאנשים שסבלו מפגיעה טראומטית."

נמסר לנו על ידי מיקי שחם כי טיפול כזה יכול להיות זמין לחולים תוך חמש עד 10 השנים הבאות.

"זה הליך מאוד מינימאלי, בור רק מנתקים את הרצועה של העצם במקום לחתוך את כל מִכסֵה הַגוּלגוֹלֶת [כיפה]", אומר חי. "טיפול בתאי גזע יהיה לשחזור האנטומיה הנורמלית והמטופל יכול לחיות חיים נורמאליים."

הממצאים שינו את נקודת ההסתכלות המדעית על מחלת עצם, אומרים חוקרים.

"לפני הממצאים שלנו, הניחו שכל העצמות בגוף דומות", אומר הו זאו "עכשיו אנחנו מראים שהן כולן שונות לחלוטין, שיש להם מקור אחר של תאי גזע, ומנגנון ריפוי שונה."

לצורך המחקר החדש, שפורסם ב NATURE, החוקרים עקבו אחר Gli1 ותאי גזע המופיעים ברקמות המחברות את עצמות הראש ומצאו כי מחסור בGli1  ובתאי גזע גרמו ל- craniosynostosis  – מום מלידה שיכול לעכב את התפתחות המוח. החוקרים בדקו גם אם תאי גזע Gli1 + משרתים מטרה אחרת על ידי השתלה לעכברים פצועים.

מיקי שחם מסביר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים /רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.

בתוך שבועות, תאי גזע Gli1 + נדדו לתקן אזורים שנפצעו בגולגולת. משמעות הגילוי, שGli1  + תאי הגזע יוכלו לעזור לאנשים שסבלו פציעות מעוותות פנים ותינוקות שאובחנו עם המום מלידה באמצעים ביולוגיים במקום ניתוחים מרובים, בסיכון גבוה.

עד עכשיו, המנתחים הרסו ביודעין תאי גזע משובי כאשר פועלים על חולי מום מלידה.

במהלך ניתוח טיפוסי, רופאים שוברים את הגולגולת לחתיכות מרובות ומשליכים את העצמות, וההליך, שנועד לסייע לצמיחת מוח, למעשה מפריע לריפוי כי תאי גזע Gli1 + הולכים לאיבוד, זאו אומר.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן אתכם בחידושים ותגליות תאי הגזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש האיברים /רפואה רגנרטיבית.

השתלת תאי גזע Gli1 + יכולה לתת לתינוקות עם המום את  הגמישות לגדול באופן נורמלי. לחולים אחרים שסבלו טראומת ראש או השחתת פנים, תאי גזע Gli1 + יכולים לתקן אזורים סדוקים או פצועים.

מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (האחד ב- 33% והשני ב- 81%), שיכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה התחדשותית / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

התגובות סגורות.