מיקי שחם מביא דיווח על: טיפול בעזרת תאי גזע מציע תקווה חדשה

מיקי שחם מביא דיווח על: טיפול בעזרת תאי גזע מציע תקווה חדשה

לאחר שהייתה מרותקת למיטה למשך שלוש שנים בשל התקפת שיתוק, סושמה וורטיקאר, בת 57, איבדה כל תקווה לחיים נורמאליים עד שהיא בחרה בטיפול בתאי גזע ביולי השנה. לאחר שתי זריקות של תאי גזע, כעת עם שיפור קל בבריאותה, התקווה לחיים טובים יותר נדלקה מחדש.

"אשתי סושמה עברה התקפה משתקת לפני שלוש שנים, אשר השפיעה על הצד השמאלי של הגוף שלה. היא לא יכלה לקום מהמיטה. היא עברה פיזיותרפיה למשך שנתיים, אבל הייתה התקדמות זניחה," אמר אבינש וורטיקאר לעיתון Sakaal Times.

וורטיקאר נתקלה במאמרים בנוגע לטיפול בעזרת תאי גזע בעיתוני החדשות. "אספנו מידע לגבי טיפול בעזרת תאי גזע מעיתוני החדשות. נתקלתי באתר http://www.stemcell.com. השגתי את הפרטים של מרפאת מומחים עירוניים לטיפול בתאי גזע בשם Stem One. ראינו מידע שאמר שאפילו שיתוק יכול להיות מטופל באמצעות שיטה זו," הוא אמר.

לפי מיקי שחם, ביוקורד בע"מ – בנק החיים, תאי גזע הם תאים עם הפוטנציאל להתפתח לסוגים שונים של תאים בגוף. הם משרתים בתור מערכת תיקון של הגוף. התהליך של הזרקת תאי גזע לאדם או לאורגניזם כדי לתקן רקמות ספציפיות נקרא טיפול בעזרת תאי גזע. הוא גם ידוע בתור רפואה משקמת.

"חקרנו כמה מטופלים שעברו טיפול דומה והתייעצנו עם מנתחי מוח. הם נתנו לנו משוב חיובי. זה נתן לנו את הביטחון להמשיך עם הטיפול. לאחר מכן התחלנו את הטיפול ב7 ביולי, כאשר היא קיבלה את הזריקה הראשונה. הזריקה השנייה ניתנה לסושמה ב13 ביולי," הוא אמר.

בתגובה על מצבה הבריאותי, סושמה וורטיקאר אמרה שהבריאות שלה השתפרה. "הייתי מרותקת למיטה, לא הייתה לי שליטה בזרוע השמאלית שלי. עכשיו לאחר שקיבלתי שתי הזרקות, יש לי שליטה טובה יותר בזרוע. אני יכולה אפילו ללכת באיטיות בעזרת מקל הליכה," היא אמרה.

לפי מיקי שחם, ביוקורד, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

לאחר שנכנסה לדיכאון חמור, היא כעת משחזרת לעצמה את הביטחון העצמי שאבד. האושר גם חוזר בהדרגתיות לחייה. "היה עיוות בפה שלה והיא גם לא יכלה לדבר. עכשיו, הדברים השתפרו", אמר יו"ר מחלקת ביולוגיה של Stem One, הרופאה צ'ייטניה פורנדרה. בינואר, שישה חודשי טיפול יגיעו לסיום. לאחר מכן ה-MRI הראשון לאחר הטיפול יתבצע. אם הדו"ח יראה תוצאות מעודדות, אז קו הפעולה הבא ייקבע על ידי מנתח המוח.

"המטופלת חזרה לפגישות הפיזיותרפיה. עם זאת, צריך גם להבין שהטיפול איננו ריפוי מלא. הוא יגרום לאיכות חיים משופרת", אמר היועץ הראשי של חברת Stem One, נהא בסקרה.

מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן – הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

  • השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
  • סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
    • טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות ביוקורד בע”מ – בנק החיים, בלבד.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע”מ – בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים – בפרט.

כתיבת תגובה